Ön itt van: FőoldalProgramjainkÉlménybeszámolókErdélyi kirándulás

Erdélyi kirándulás

Erdély, Pádis-fennsík 2011 augusztus

Mint a többi túrát, ezt is már egy éve terveztük, tavaly nem jött össze az időjárás miatt. A mostani is necces volt, de csak sikerült!:)

3 autóval mentünk, a csapásirány Belényes (Beius) – Vasaskőfalva (Pietroasa) volt. Szállást nem tudtunk foglalni, mert a neten találhatóak már mind foglaltak voltak, de bíztunk benne, hogy így is találunk helyet 11 fő részére. Romániában a magánszállások nagy része nincs fent a neten, szóval bejött a számításunk! Első nap Belényes szélén aludtunk egy 3*-os panzióban 50 RON/fő, amiben a medencék használata és bőséges reggeli is benne foglaltatott, a 2 nap pedig a Boga-völgyében egy panzióban ugyancsak 50 RON/fő, de a reggeliért fizetni kellett 10 Lei-t, és ...nem volt bőséges, és a tulaj maga Zimmer Feri volt! Azóta megnéztem ismétlésül a filmet, teljesen az volt a pasas, amíg nem fizetsz, jópofa, ahogy nála a pénz, ne csinálj semmit, ezt kapod, eszed, tartod az időt, nincs citrom és egy tea jár és nincs több!!!  Viszont ott volt a völgyben, hegyek között, patak parton, és ami a fő előnye: nem kellett Belényes és a völgy között ingázni azon a vacak úton!

Nos ez egy külön történet: az utak hírhedten rosszak, erről nekünk sem volt más tapasztalatunk! Megkaptam életem első defektjét, ami eléggé megviselt lelkileg, mert 2. nap jó korán felkeltünk, hogy megcsináljuk a kb. 20 km-es Szamos-Bazár túrát, és a defekt tönkretette a napunkat. Szerencsére a közelben találtunk egy szerelőműhelyt, ahol 50 Lejért kaptam egy használható gumit. Ez kellemes meglepetés volt!

De nézzük, hova is jutottunk el a 3 nap alatt: Boga-völgyében barangoltunk a patakok mentén, barlangokba is bújtak a fiúk, és a Szamos-Bazár helyett a Csodavárat néztük meg, de nem sajnáltuk, mert gyönyörű volt! Volt vízbe-esés, mindenféle mászás: patak mederben, omladékon, sziklákon, izgulás az autókért, hogy nehogy felverődjön a nagyköves murva /legközelebbre szervezek valami traktort vagy quadot, amivel lehet közlekedni a hegyekben!/, fotóztunk, pihentünk! Hétfőre kijött az izomláz is...Laughing

Szóval visszamennénk szívesen, magával ragadott a természet „lágy öle", de keresünk valami autókímélő megoldást! Az utakat leszámítva minden tökéletes volt!

Helyben találtunk egy gyönyörű házat a Boga-völgyben, 11-12 személyes, min. 2 éjre adják ki, 10 Euro/éj áron! Legközelebb ide jövünk!:) /Az út 2013-ban lesz készen./ Akit érdekel, tudok tel.számot adni! /A belényesit is ajánlom, onnan is hoztunk telszámot!/

De a szöveg helyett nézzétek meg a képeket!